۲۹ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۴۰

حجت الاسلام ایمانی در گفتگو با مهر:

وحدت را به عنوان مسئله ای استراتژیک بین مسلمانان تبیین کنیم

وحدت را به عنوان مسئله ای استراتژیک بین مسلمانان تبیین کنیم

فردیس – خبر گزاری مهر: امام جمعه فردیس با اشاره به تندروی ها و افراطی گری ها در برخی کشورهای اسلامی گفت: باید مسئله وحدت را به عنوان مسئله ای استراتژیک تبیین کنیم تا مسلمانان در درون خود با همدلی و رحمت رفتار کنند.

حجت الاسلام علی ایمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک میلاد دو قطب عالم امکان حضرت محمد (ص) و هفته وحدت اظهار داشت: اگر اهداف هفته وحدت و شیوه و روش پیامبر گرامی اسلام به درستی عملیاتی شود بسیاری از مشکلات جهان اسلام مرتفع خواهد شد.

وی گفت: فهم صحیح وحدت مانع بسیاری از افراطی گری ها و تندروی ها شده و وحدت را در میان شیعیان و اهل تسنن بیش از گذشته می کند. باید کاری کنیم که این موضوع جای خود را در میان مسلمانان به خوبی پیدا کند.

حجت الاسلام ایمانی با بیان اینکه معنای وحدت پذیرش عقاید اهل سنت یا شیعیه نیست، یادآور شد: معنای وحدت این نیست که شیعیان عقاید اهل سنت را بپذیرند یا برعکس بلکه وحدت نه مسئله ای تاکتیکی که مسئله ای استراتژیک است که قرآن ما را به آن دعوت کرده و از اهل کتاب خواسته که حول یک محور جمع شوند.

وی تاکید کرد: دعوت قرآن تنها به این علت نیست که مسلمانان دشمن مشترک دارند بلکه عقل نیز حکم می کند که حول محوری واحد حرکت کنیم و با توجه به نقاط مشترکمان با یکدیگر متحد شویم.

امام جمعه فردیس با اشاره به سخن رهبری مبنی بر حرام بودن توهین به مقدسات اهل سنت تصریح کرد: اگر به سمت توهین به یکدیگر پیش برویم از هیچ آسیبی مصون نخواهیم ماند. باید این مسئله کلیدی و مهم را همواره در نظر داشته باشیم.

حجت الاسلام ایمانی ادامه داد: امروز جای جای جهان اسلام از جمله سوریه و عراق گرفتار تندروی ها و افراطی گری ها شده و همین امر نشان می دهد باید مسئله وحدت را به عنوان مسئله ای استراتژیک تبیین کنیم.

وی گفت: مسلمانان تمام نقاط دنیا باید با یکدیگر متحد شده و با دشمنان برخورد شدیدی داشته باشند ولی درون خود با رحمت و همدلی رفتار کنند.
 

کد خبر 2217164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha